CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 19, 2008

DIA YANG KU PANGIL AYAH

11.11.2008 GENAP SETAHUN PEMERGIAN AYAHANDA KU KE RAHMATULLAH....

SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT......AMIN

terasa begitu cepat masa berlalu, bagaikan baru semalam ayahku pergi meninggalkan kami semua....buatmu ibu, tabahkan hati dan ingat hidup perlu di teruskan.Anak2 mu sentiasa menemani.teringatku pada kata2 ayah " ayah rasa hidup ayah x lama dah....biaqla ayah mati ayah dh x larat, hampa jangan nangis lak nnti kalu aku xdak...semua mesti rasa MATI cuma cepat dgn lama ja. Biaqla aku mati dari mak hang dulu" sampuk aku "ish ayah ni ke situ plak" walhal dalam hati kecilku terfikir.....ish mampukah aku melawan takdir andai benar kata2 ayahku tadi.

Memang benar kata orang, sesiapa yang nk meninggal ni dh rasa saat kematian mereka hampir tiba. Begitu juga dengan ayahku.walaupun dia merupakan seorang yang cacat penglihatan namun kuasa Allah tiada siapa yang ketahui. Suatu pagi ayahku bangun tido....dia menceritakan mengenai mimpinya " semalam aku mimpi tgk org letak mayat dalam liang, kain yang tutup muka mayat tu depa buka skit...mayat tu plak menghadap kiblat...betui ka camtu? seumur hidup aku ni lah baru aku leh tgk mayat dalam liang" sedih sgt aku dgr cerita ayah aku ni.Mungkin hidupnya x mampu melihat macam mn kita yang normal. Namun, Allah telah memperlihatkan keadaan itu dalam tidurnya. Besar sungguh kuasaMu Tuhan.....

Buat ayah....

Al-Fatihah..moga rohmu dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.

AMIN

0 comments: